Sunday, January 31, 2010

HARI JADI YANG KE 21

Pada tanggal 31-1-2010, hari ini, genaplah umurku 21 tahun. banyak kisah suka dan duka telah dilalui sepanjang tempoh kematanganku, dari start aku dilahirkan sehingga la ke hari ini umurku 21. cepat sungguh masa berlalu, dan aku masih lagi muda, dan jika dipanjangkan umur, jauh lagi perjalanan aku sebagai seorang islam di muka bumi ini.

azam tahun lahir kali ini, aku nak serius dalam pengurusan berat badan aku ni, lbg kurang 21 tahun aku membawa lemak-lemak didalam perot, dilengan, dan disemua tempat di serata badan, lemak-lemak yang terkumpul ini menyebabkan fizikal aku kurang menarik, dan tidak menawan. sampaikan aku ingin memikat hati gadis-gadis melayu pun x kesampaian. walaupun mereka tidak mengatakan mereka tidak menyukai aku kerana aku gemuk. tp aku dapat rasakan mereka segan klu dapat pak we yang gemuk n gundut. nk wat mcm mana, smua pmpuan mmg mcm 2, kecuali mak aku jer, yang memahami aku.

apa tidaknya. klu nk bergambar berdua pun bila time x de orang. kan nmpak sgt yang sidia segan nak brgambar ngan aku. cos what, cos aku gemuk. mmm hti orng kan mana kita tau.
n now, aku nak buktikan bahawa, lemak-lemak yang aku bawa selama 21 tahun ini, akan hilang dalam masa 2 thun sahaja. inshaallah. n kenapa aku ambik masa 2 thun? haha cos dah banyak kali aku try nk kurus tp x berjaya, apa tak nye target 1 2 3 bulan.. mmg la x jd. ni aku ambik masa 2 thun jer, utk kurus n dapat shape yang lawa, selain dapat menjaga kesihatan aku ni.
tunggu la wanita-wanita yang selalu mengejek aku gemuk dan segan bila nk dekat dengan aku ni. targer smpai bulan 4 nk nk turunkan ke 80 kg. inshaallah,

ade 1 cite ni, time aku sem 5 lps, aku mmg btul2 terasa kat dak2 pempuan ssb 4 ni. tah mcm mana nk cakap pu n aku x tahu. aku seolah-olah tidak wujud dalam kelas tersebut, klu tegur pun aku ditegur dengan kata-kata yang agak kasar, n sometime aku dibuat tak layan dan dijadikan pandangan hina dak2 ni.. seolah2 aku ni jijik dipandang.

nampak sgt diorg ni mmg x suke aku, klu suka pun ade sbb, cth, nk pinjam kate, tlg antakan assigment, tlg ambikkan gmbo.. 2 la time mmber, tp time x mmber.. mmm haram.. ade satu part ni, klu x silap aku diorg ni tgah ambik2 gmbo, then aku pun masuk la, dior trus ckp alamak batteri kong.. mmm 2 aku x kisah la, tp bila aku bla, banyak plak flash2 yang kuar... mm
kan nmpak sgt kan..

aku x kisah la smua 2...
biar la.. 1 kes ni lg hebat,trus terang kutuk aku.. poyo la ko ni meer, muka dah la x hensem gemuk, perasan kurus plak 2.. bla la wei... mmm agak lancang gak la mulut dia ni.. bila ade konvoskation, borak2 la,.. aku dtg la,. tibe2 senyap smua... adoi.. pahal plak ni.. aku pon bla la... tibe2 jd kecoh balik.. mmm ini lah lumrah kehidupan manusia, n Allah nk uji kita dengan pembagai cara untuk menguji iman dan kesabaran kita..

ok now aku dalam proses program 2 tahun aku atau aku panggil sector 2. noe dah 2 bulan berat aku dah kurang dari 110 ker 103, good thing, hasil usaha aku sndri, tanpa makan jm5 pon. n target smpai bulan 4 ni, aku dah loss dlm 10 kilo lg.. utk bg berat aku 80 ker 85 kg.. ok
smpai disini,,, byby..

No comments: